Sebepsiz yere kilo verdiğini hisseden bireyler için uzmanlar bazı ciddi hastalıkların erken belirtilerinden birisi olabileceğini belirtiyor.
Uzmanlar herhangi bir diyet ya da egzersiz programı olmadan kilo kaybı yaşamanın, dikkate alınması gereken bir durum olduğunu belirtiyor. Özellikle 6-12 ay içinde vücut ağırlığının yüzde 5’inden fazlasını kaybeden bireylerin, tıbbi değerlendirmeye ihtiyaç duyabileceği ifade ediliyor.
Uzmanlara göre kilo kaybına eşlik eden bazı belirtiler ciddi sağlık sorunlarının sinyalini veriyor. Bu belirtiler arasında sürekli yorgun hissetmek, iştahsızlık, nedeni açıklanamayan ağrılar ve ateş gibi faktörler yer alıyor. Bu belirtiler insanlar tarafından en başında önemsenmese de uzun süre boyunca devam etmesi ve durumun giderek ağırlaştığının gözlemlenmesi halinde doktor kontrolü öneriliyor.
Nedensiz kilo kaybı diyabet, hipertiroidi başta olmak üzere diğer sindirim sistemi rahatsızlıkları için uyarıda bulunuyor olabilir. Bu tür metabolizmayı etkileyen rahatsızlıkların yanında bazı kanser türlerinin belirtisi de olabileceği ifade ediliyor. Akciğer, mide ve pankreas kanseri gibi kanser türlerinde metabolik değişimin ve iştah kaybı yaşanması durumuna bağlı olarak enerji ihtiyacının artması sonucunda da kilo kaybı yaşanabiliyor.
Toplumda kilo vermenin olumlu bir durum gibi görüldüğünü vurgulayan uzmanlar, özellikle ileri yaş grubundaki insanların yaşadığı nedensiz kilo kaybının daha dikkatli değerlendirilmesi gerektiğini belirtiyor.
Hilal Sevinç