ANKARA’DA ÖĞRETMENLERİN AÇLIK GREVİ 9’UNCU GÜNÜNDE

ANKARA’DA ÖĞRETMENLERİN AÇLIK GREVİ 9’UNCU GÜNÜNDE
Yayınlama: 23.06.2026
A+
A-

Ankara’da 15 Haziran’da süresiz açlık grevine başlayan özel sektör öğretmenleri ile mülakat mağduru öğretmenlerin eylemi sekizinci gününe girdi. 2014’te kaldırılan taban maaş hakkının geri verilmesini ve 1611 öğretmenin atama hakkının iadesini isteyen eğitimciler, talepleri karşılanana kadar Ankara’dan ayrılmayacaklarını açıkladı. 

 

ANKARA’DA ORTAK MÜCADELE

Türkiye’nin farklı kentlerinden Ankara’ya gelen mülakat mağduru öğretmenler ve özel sektör öğretmenleri, özel sektörde çalışan öğretmenler için 2014 yılında kaldırılan taban maaş hakkının yeniden tanınmasını ve 2025 KPSS’de mülakat mağduru olan 1611 öğretmenin atama hakkının iadesini talep ediyor.

15 Haziran’da başlatılan süresiz açlık grevi, Ankara’daki Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası binası önünde devam ediyor. Eylemciler, yıllardır verilen sözlerin tutulmadığını ve seslerini duyurabilmek için açlık grevi gibi ağır bir yönteme başvurmak zorunda bırakıldıklarını belirtiyor.

 

ÖĞRETMENLER HAKLARINI ARIYOR 

Öğretmenler, 2014 yılında taban maaş hakkının kaldırılmasının, mezun sayısının arttığı ve iş bulma kaygısının yoğunlaştığı günümüzde emek sömürüsüne zemin hazırladığını belirtiyor.

Öte yandan 2025 KPSS’de sıralaması atanmaya yetmesine rağmen mülakatlarda elenen 1611 öğretmen atama haklarının iade edilmesini talep ediyor. Öğretmenler mülakat sisteminin adil ve güvenilir olmadığını belirtiyor. Ayrıca komisyonların suistimale açık olduğu ve eğitimde liyakat ilkesini zedelediği dile getiriliyor.

 

ÖĞRETMENLERE POLİS MÜDAHALESİ

Öğretmenler, 21 Haziran’da sendika binası önünden Madenci Anıtı’na yürümek istedi. Ancak öğretmenler açlık grevinin altıncı gününde olmalarına rağmen polis müdahalesiyle yürüyüşleri engellendi. Öğretmenler bazı eylemcilerin polis tarafından darp edildiğini, biber gazına maruz kaldığını ve abluka sebebiyle sağlık ekiplerinin alana gelişinin geciktirildiğini öne sürdü.

Anka Haber Ajansı’na konuşan öğretmenlerden biri olan Abdullah Tunç,

“Bizi buraya ister kabul etsinler, ister etmesinler onlara yalvarmaya gelmedik. Biz hakkımızı mutlaka alacağımızı haber etmeye geldik.”

ifadeleriyle öğretmenlerin mücadeledeki kararlılığını ifade etti.

 

 

Öğretmenler, insani karşılıklar alabilecekleri koşullarda mesleklerini sürdürebilmek ve sınav başarısıyla kazandıklarını belirttikleri haklarını elde edebilmek için mücadelelerini sürdüreceklerini ifade ediyor.

 

Haber: Rabia Kayıt